POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO

Spis treści

  1. Definicje.

  2. Administrator Danych Osobowych i dane kontaktowe.

  3. Zasady przetwarzania Danych Osobowych.

  4. Udostępnienie Danych Osobowych.

  5. Uprawnienia Klientów.

  6. Pliki Cookies.

  7. Postanowienia Końcowe.

 

  1. Definicje.

Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:

  1. Dane Osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanego lub możliwego do zidentyfikowania Klienta.

  2. Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych automatycznie generowanych przez Sprzedawcę podczas Rejestracji lub wybranych przez Klienta podczas zmiany Hasła, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.

  3. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13-sty rok życia, przy czym, w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18-ego roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Klientem może być Konsument lub Przedsiębiorca.

  4. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

  5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, który dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością zawodową bądź gospodarczą, jak też Klient będący osobą fizyczną prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową i zawierający umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 

  6. Konto – indywidualny panel Klienta dostępny po dokonaniu Rejestracji i Zalogowaniu, oznaczony Loginem i Hasłem, służący do nabywania Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego, a także stanowiący zbiór danych na temat Klienta i historii jego Zamówień, przechowywanych przez Sprzedawcę.

  7. Login – indywidualny dla każdego Klienta adres poczty elektronicznej lub identyfikatora użytkowania poczty elektronicznej, podawany w toku Rejestracji oraz wykorzystywany każdorazowo do Logowania w Sklepie Internetowym.

  8. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z zastrzeżeniem ust. 5 powyżej.

  9. Regulamin – Regulamin Sklepu Internetowego dostępny pod adresem …………………………..

  10. Rejestracja – czynność faktyczna, polegająca na założeniu indywidualnego Konta Klienta, nadaniu mu Loginu, zabezpieczeniu go Hasłem oraz uzupełnieniu wymaganymi danym osobowymi Klienta. Rejestracja dokonywana jest na zasadach określonych w § 5 Regulaminu.

  11. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. UE L 119,s. 1).

  12. Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Folia samochodowa Zachariasz Sp.k. działający pod adresem www.folia-ochronna.pl jako zorganizowany portal internetowy, umożliwiający w szczególności składanie Zamówień i nabywanie Produktów.

  13. Sprzedawca – Folia Samochodowa Tomasz Zachariasz Sp.k. z siedzibą w Rząsce (30-199) przy ul. Kamiennej 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001069661, REGON: 363293653, NIP: 9452189638, będąca właścicielem i prowadzącą Sklep Internetowy, a także Stroną Umowy Sprzedaży lub Umowy o Świadczenie Usług Nieodpłatnych.

  14. Strona Internetowa – strona internetowa, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.folia-samochodowa.pl

  15. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych bezpośrednio do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

  16. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów zawarta na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Strony Internetowej, na zasadach określonych w Regulaminie oraz w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  17. Umowa o Świadczenie Usług Drogą Elektroniczną – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi korzystania z Usług Nieodpłatnych na zasadach określonych w Regulaminie oraz w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  18. Usługi – nieodpłatne usługi, które Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej, o których mowa w § 10 Regulaminu.

 

  1. Administrator Danych Osobowych i dane kontaktowe.

  1. Administratorem Danych Osobowych Użytkowników Serwisu jest Folia Samochodowa Tomasz Zachariasz Sp.k. z siedzibą w Rząsce (30-199) przy ul. Kamiennej 5, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001069661, REGON: 363293653, NIP: 9452189638.

  2. Kontakt z Administratorem możliwy jest z wykorzystaniem:

  1. Adres korespondencyjny: ul. Kamienna 5, 30-199 Rząska

  2. Adres poczty elektronicznej: info@folia-samochodowa.pl

  1. Klient może zgłaszać Administratorowi skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego Danych Osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień, w sposób określony w ust. 2 powyżej.

  2. Kontakt ze Sprzedawcą nawiązany przez Klienta w sposób określony w ust. 2 powyżej, powoduje ponoszenie przez Klienta kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Klienta z podmiotami trzecimi za możliwość korzystania z form komunikacji na odległość. Sprzedawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość nawiązania z nim kontaktu.

 

  1. Zasady przetwarzania Danych Osobowych.

  1. Sprzedawca dba o ochronę prywatności i przetwarza Dane zgodnie z prawem oraz w oparciu o podstawę prawną, w szczególności przepisy RODO.

  2. Sprzedawca zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa Danych Osobowych, poprzez stosowanie wymaganych przepisami prawa środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających ochronę przetwarzanych Danych Osobowych i zabezpieczenie Danych Osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetworzeniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.

  3. Dane Osobowe Klienta są przetwarzane w następujących celach:

  1. realizacji Zamówień w Sklepie Internetowym, na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do wykonania Umowy;

  2. rejestracji i prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym, na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do wykonania Umowy;

  3. korzystania z usługi Newsletter w Sklepie Internetowym, na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do wykonania Umowy oraz na podstawie art. 6 ust.1 lit. f RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

  4. korzystania z promocji obowiązujących w Sklepie Internetowym, na podstawie art. 6 ust.1 lit. f RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

  5. archiwalnych (dowodowych), na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

  6. ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

  7. marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

  8. ułatwienia korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy funkcjonalności tych usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora;

  9. w przypadku, o który mowa w § 4 ust. 4 Polityki Prywatności – gromadzenia oraz ujawnienia, poprzez transmisję dostawcom wtyczek serwisów społecznościowych Facebook i Instragram oraz w celu optymalizacji reklamy Produktów Sklepu Internetowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO z jako Dane Osobowe niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora.

  1. Sprzedawca zbiera, przetwarza i przechowuje następujące Dane Osobowe Klienta:

  1. w związku z realizacją Zamówień w Sklepie Internetowym, tj. w celu, o którym mowa w § 3 ust. 3a Polityki Prywatności: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, kod pocztowy, miejscowość, ulica wraz z numerem domu / mieszkania, numer telefonu, w przypadku Przedsiębiorców również NIP i nazwę firmy;

  2. w związku z rejestracją i prowadzeniem Konta, tj. w celu, o którym mowa w § 3 ust. 3b Polityki Prywatności: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, Login i Hasło, kod pocztowy, miejscowość, ulica wraz z numerem domu / mieszkania, numer telefonu, w przypadku Przedsiębiorców również NIP i nazwę firmy;

  3. w związku z realizacją celu, o którym mowa w § 3 ust. 3c Polityku Prywatności: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, dane nawigacyjne, informacje o linkach i odnośnikach, w które Klienci zdecydują się aktywować lub innych czynnościach podejmowany w Sklepie Internetowym, inne Dane Osobowe, niezbędne do realizacji danego celu;

  4. w związku z realizacją celu, o którym mowa w § 3 ust. 3e i 3f Polityki Prywatności: imię i nazwisko, dane dotyczące zawartych umów z Klientem, jeżeli roszczenia dotyczą zawartych umów, w przypadku Przedsiębiorców również NIP i nazwę firmy, inne Dane Osobowe niezbędne do realizacji danego celu;

  5. w związku z realizacją celu, o którym mowa w § 3 ust. 3d, 3g i 3h Polityki Prywatności: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, dane nawigacyjne, informacje o linkach i odnośnikach, w które Klienci zdecydują się aktywować lub innych czynnościach podejmowany w Sklepie Internetowym, inne Dane Osobowe niezbędne do realizacji danego celu.

  1. Podczas korzystania przez Klienta ze Sklepu Internetowego, Administrator zbiera i gromadzi w sposób automatyczny dodatkowe informacje, w szczególności adres IP, adres URL żądania, identyfikator urządzenia, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, nazwa domeny typ przeglądarki, język przeglądarki, data i godzina korzystania z serwisu, rozdzielność ekranu, typ i wersja systemu operacyjnego, a także inne tego typu informacje, w tym dane techniczne: geolokalizacja, strefa czasową i język, informacja o urządzeniu, używanej przeglądarce internetowej, początku i czasie połączenia ze Stroną Internetową.

  2. Adres IP przydzielony urządzeniu osoby odwiedzającej Sklep Internetowy jest wykorzystywany przez Sprzedawcę przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych, jako informacja przydatna przy administrowaniu Sklepu Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu Internetowego.

  3. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Sklepu Internetowego do preferencji Klientów, a także administrowania Sklepem Internetowym.

  4. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym Dane Osobowe mogą być przekazywane Dostawcy, w celu dostarczenia zamówionych Produktów.

  5. Dane Osobowe Klienta są przechowywane przez następujący okres:

  1. Dane Osobowe związane z realizacją Zamówień w Sklepie Internetowym, tj. Dane Osobowe, o których mowa w § 3 ust. 3a Polityki Prywatności – tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata;

  2. Dane Osobowe związane z rejestracją i prowadzeniem Konta Klienta, tj. Dane Osobowe, o których mowa w § 3 ust. 3b i 3c Polityki Prywatności – tak długo aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Sprzedawca oraz jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata;

  3. Dane Osobowe, o których mowa w § 3 ust. 3e i 3f Polityki Prywatności – przez okres 5 lat od zakończenia roku, w którym dokonano sprzedaży, chyba, że dalsze ich przechowywanie uzasadnione jest terminem przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata;

  4. Dane Osobowe dotyczące działań marketingowych i związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną, tj. Dane Osobowe, o których mowa w § 3 ust. 3d, 3g i 3h (dla celu optymalizacji reklamy) Polityki Prywatności – do momentu zgłoszenia sprzeciwu;

  5. Dane Osobowe dotyczące gromadzenia oraz ujawnienia, poprzez transmisję dostawcom wtyczek serwisów społecznościowych, tj. Dane Osobowe, o których mowa w § 3 ust. 3i Polityki Prywatności – przez okres korzystania przez Klienta ze Sklepu Internetowego.

 

  1. Udostępniania Danych Osobowych.

  1. Dane Osobowe mogą być przekazywane:

  1. podmiotom, którym Administrator powierza Dane Osobowe do przetwarzania na podstawie umów, w tym:

  • podmiotom przetwarzającym Dane Osobowe, które podlegają poleceniom Sprzedawcy co do celów i sposobów przetwarzania Danych Osobowych, w szczególności są to dostawcy usług w zakresie wsparcia technicznego, infrastruktury i bezpieczeństwa informacji;

  • podmiotom zewnętrznym, którzy samodzielnie określają cele i sposoby przetwarzania Danych Osobowych, w szczególności są to dostawcy usług księgowych, marketingowych, hostingowych i utrzymania serwerów, dostawcy narzędzi obsługi oraz innych cyfrowych i treści, mediów społecznościowych, firmy IT, doradcy, audytorzy, konsultanci;

  1. podmiotom uprawnionym do uzyskania Danych Osobowych na podstawie przepisów prawa, w szczególności sądom, jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

  1. Podmioty, o których mowa w ust. 1 powyżej mają siedziby w Polsce lub innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

  2. Z uwagi na umieszczenie na Stronie Internetowej wtyczek serwisów społecznościowych Facebook i Instagram (należących do Meta Platforms Ireland Limited, adres: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland), które to wtyczki umożliwiają przeglądarce internetowej Klientów pobieranie treści od dostawców wyżej wymienionych wtyczek i przekazywanie w tym wspomnianym dostawcom Danych Osobowych Klientów, Dane Osobowe Klientów są przetwarzane przez Meta Platforms Ireland Limited (adres: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) jako współadministratora  w zakresie operacji gromadzenia danych osobowych i ich ujawniania poprzez transmisję.

  3. W zakresie przetwarzania Danych Osobowych Klientów przez współadministratorów, o których mowa ust. 3 powyżej, zastosowanie mają zasady przewidziane w politykach prywatności tych współadministratorów, dostępnych pod adresami:

  1. dla serwisu społecznościowego Facebook: https://www.facebook.com/privacy/policy/ 

  2. dla serwisu społecznościowego Instargam:
    https://privacycenter.instagram.com/policy/?entry_point=ig_help_center_data_policy_redirect

 

  1. Uprawnienia Klientów.

  1. Na podstawie art. 15 RODO, Klientowi przysługują prawa dostępu do Danych Osobowych, które go dotyczą. W szczególności Klient ma prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dotyczące go Dane Osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient uprawniony jest do:

  1. uzyskania dostępu do swoich Danych Osobowych,

  2. uzyskania informacji o:

  • celach przetwarzania; 

  • kategoriach odnośnych Danych Osobowych;

  • odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym Dane Osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych;

  • w miarę możliwości planowanym okresie przechowywania Danych Osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteriach ustalania tego okresu;

  • prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych oraz prawie do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;

  • prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;

  • źródle Danych Osobowych, jeżeli Dane Osobowe nie zostały zebrane od osoby, które Dane Osobowe dotyczą;

  • zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której Dane Osobowe dotyczą;

  1. uzyskania kopii swoich Danych Osobowych, przy czym bezpłatne jest przekazanie jednej kopii Danych Osobowych.

  1. Na podstawie art. 16 RODO, Klientowi przysługuje prawa do sprostowania Danych Osobowych, które go dotyczą. W szczególności Klient ma prawo do żądania od Administratora:

  1. niezwłocznego sprostowania dotyczących go Danych Osobowych, które nie są prawidłowe,

  2. uzupełnienia niekompletnych Danych Osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, skierowanego na adres, o którym mowa w § 2 ust. 2 Polityki Prywatności oraz z uwzględnieniem celów przetwarzania.

  1. Z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej, na podstawie art. 17 RODO, Klientowi przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących go Danych Osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usuną Dane Osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

  1. Dane Osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;

  2. osoba, której Dane Osobowe dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;

  3. osoba, której Dane Osobowe dotyczą, wnosi sprzeciw, o którym mowa w ust. 4 poniżej, wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;

  4. Dane Osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;

  5. Dane Osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator.

  1. Z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej, jeżeli Administrator upublicznił Dane Osobowe, a na mocy ust. 3 powyżej, ma obowiązek usunąć te Dane Osobowe, to – biorąc pod uwagę dostępną technologię i koszt realizacji – podejmuje rozsądne działania, w tym środki techniczne, by poinformować administratorów przetwarzających te Dane Osobowe, że osoba, której dane dotyczą, żąda, by administratorzy ci usunęli wszelkie łącza do tych Danych Osobowych, kopie tych danych osobowych lub ich replikacje.

  2. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 3-4 powyżej nie mają zastosowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne:

  1. do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;

  2. do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;

  3. do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych zgodnie z art. 89 ust. 1 RODO, o ile prawdopodobne jest, że to uprawnienie uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania; 

  4. do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

  1. Na podstawie art. 21 RODO, Klientowi przysługuje prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Danych Osobowych. W szczególności Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wobec przetwarzania jego Danych Osobowych, w tym profilowania, jeżeli Sprzedawca przetwarza jego Dane Osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing Strony Internetowej, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Strony Internetowej oraz ułatwienie korzystania ze Strony Internetowej, a także badanie satysfakcji. 

  2. Na podstawie art. 20 RODO, Klientowi przysługuje prawo do przenoszenia Danych Osobowych, które go dotyczą. W szczególności Klient ma prawo:

  1. otrzymać swoje Dane Osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych;

  2. żądać, by Dane Osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. 

  1. Na podstawie art. 7 ust. 3 RODO, Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Danych Osobowych, którego go dotyczą. W szczególności Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Sprzedawcy, z zastrzeżeniem, że:

  1. cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody;

  2. cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Sprzedawcę zgodnie z prawem przed jej cofnięciem;

  3. cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem, Sprzedawca może świadczyć jedynie za zgodą.

  1. Na podstawie art. 18 RODO, Klientowi przysługuje prawo do ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych, które go dotyczą. Z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej, Klient ma prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:

  1. Klient, którego Dane Osobowe dotyczą, kwestionuje prawidłowość Danych Osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych Danych Osobowych;

  2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Klient, którego Dane Osobowe dotyczą, sprzeciwia się usunięciu Danych Osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;

  3. Administrator nie potrzebuje już Danych Osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Użytkownikowi, którego dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

  4. Klient, którego Dane Osobowe dotyczą, wniósł sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Klienta, którego Dane Osobowe dotyczą.

  1. Jeżeli na mocy ust. 9 powyżej przetwarzanie zostało ograniczone, takie Dane Osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą Klienta, którego Dane Osobowe dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego. Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania Administrator informuje o tym Klienta, którego Dane Osobowe dotyczą, który żądał ograniczenia na mocy ust. 8 powyżej.

  2. W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie, Sprzedawca spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, Sprzedawca nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy, informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania, o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

  3. Klientowi, którego Dane Osobowe dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych:

  1. w przypadku odmowy przez Sprzedawcę realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie,

  2. w zakresie naruszenia jego prawa do ochrony Danych Osobowych,

  3. w zakresie naruszenia jego innych praw przyznanych na mocy RODO.

  1. Klient ma prawo żądać od Sprzedawcy przekazania kopii standardowych klauzul umownych, kierując zapytanie w sposób wskazany w § 2 ust. 2 Polityki Prywatności.

 

  1. Pliki Cookies.

  1. Strona Internetowa używa niewielkich plików, zwanych Cookies, zapisywanych na urządzeniu końcowym Użytkownika, w celu usprawnienia korzystania z Serwisu oraz dokonywania analizy zachowań Użytkownika. 

  2. Cookies:

    1. zazwyczaj zawierają informację o nazwie pliku i strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik;

    2. mogą zawierać dane odnoszące się do strefy czasowej lub języka używanego podczas korzystania ze Strony Internetowej.

  3. Serwis wykorzystuje następujące rodzaje Cookies:

    1. sesyjne – przechowywane tymczasowo na urządzeniu Klienta, podczas jednej sesji przeglądania Strony Internetowej, które po zamknięciu przeglądarki internetowej są automatycznie usuwane;

    2. stałe – pozostają na urządzeniu Klienta także po zakończeniu sesji przeglądania Strony Internetowej aż do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Służą do przechowywania takich informacji jak loginy, hasła, i mają na celu ułatwienie dostępu do Strony Internetowej w przyszłości;

    3. niezbędne – umożliwiają korzystania ze Strony Internetowej i są konieczne do prawidłowego działania jej podstawowych funkcji;

    4. funkcjonalne – umożliwiają zapamiętywanie preferowanych funkcjonalności Strony Internetowej. Nie są niezbędne, a brak zgody Klienta nie wpłynie na działanie Strony Internetowej;

    5. analityczne – umożliwiają zbieranie informacji o ilości wizyt na Stronie Internetowej i źródłach ruchu, w celu usprawnienia działania Strony Internetowej. Nie są niezbędne, a brak zgody Klienta nie wpłynie na działanie Strony Internetowej;

    6. konfiguracji – umożliwiają ustawienie funkcji na Stronie Internetowej;

    7. marketingowe – umożliwiają dostarczanie treści reklamowych dostosowanych do preferencji Klienta. Nie są niezbędne, a brak zgody Klienta nie wpłynie na działanie Strony Internetowej;

    8. mediów społecznościowych – umożliwiają osadzanie usług mediów społecznościowych na Stronie Internetowej, pozwalając Klientowi korzystanie z tych funkcji, na przykład w celu udostępniania treści znajdujących się na Stronie Internetowej znajomym i sieciom. Nie są niezbędne, ale brak zgody Klienta może spowodować brak dostępności tych usług;

    9. inne – nieskategoryzowane;

    10. pierwszej strony – zapisywane na urządzeniu Klienta przez Stronę Internetową i kontrolowane przez Strony Internetowej, w celu przechowywania informacji o aktywności Klienta na Stronie Internetowej;

    11. osób trzecich – zapisywane na urządzeniu Klienta przez zewnętrznych, w tym reklamodawców dostawców i kontrolowane przez nich, w celu monitorowania aktywności Klienta na różnych stronach internetowych.

  4. Klient zarządza Cookies, poprzez:

    1. zaakceptowanie wszystkich rodzajów plików jednocześnie, wybierając funkcję Zaakceptuj wszystkie, dostępną w banerze z klauzulą informacyjną Cookies, widocznym podczas pierwszego wyświetlenia Strony Internetowej;

    2. zaakceptowanie wybranych rodzajów plików (z zastrzeżeniem, że pliki oznaczone jako niezbędne, zawsze będą zapisywane), wybierając funkcję Spersonalizuj, dostępną w banerze z Klauzulą Informacyjną Cookies, widocznym podczas pierwszego wyświetlenia Strony Internetowej i zaznaczenie preferowanych zgód. Odrzucenie wybranych Cookies nie uniemożliwia korzystania ze Strony Internetowej, ale może spowodować utrudnienia w dostępie do wybranych treści;

    3. odrzucenie wszystkich rodzajów plików, wybierając funkcję Odrzuć wszystkie, dostępną w banerze z Klauzulą Informacyjną Cookies, widocznym podczas pierwszego wyświetlenia Strony Internetowej. Odrzucenie wszystkich Cookies nie uniemożliwia korzystania ze Strony Internetowej, ale może spowodować utrudnienia w dostępie do wybranych treści;

    4. zmianę w zakresie zaakceptowanych rodzajów plików, w tym cofnięcie udzielonej zgody w dowolnym momencie, wybierając zakładkę Ustawienia Cookies, dostępną pod adresem ………………. i zaznaczenie preferowanych zgód. 

  5. Wykorzystanie Cookies przez Strony Internetowej:

    1. nie powoduje pobierania jakichkolwiek Danych Osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Klienta;

    2. jest bezpieczne dla urządzenia Klienta. W szczególności za ich pośrednictwem nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Klienta wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.

  6. Przeglądarki internetowe:

    1. zazwyczaj domyślnie dopuszczają przechowywanie Cookies w urządzeniu Klienta. Klient może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie, w tym ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu Cookies  do urządzenia. W przypadku użycia tej opcji korzystanie ze Strony Internetowej będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają Cookies;

    2. umożliwiają usunięcie przechowywanych Cookies, a także automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są w ustawieniach danej przeglądarki.

 

  1. Postanowienia końcowe.

  1. Postanowienia Polityki Prywatności nie mają na celu wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów, przyznanych im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz RODO. W przypadku ewentualnej niezamierzonej niezgodności Polityki Prywatności ze wskazanymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i są one stosowane przez Sprzedawcę.

  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Polityki Prywatności zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób nieskuteczne lub niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Polityka Prywatności pozostaje w mocy.

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania zmian Polityki Prywatności z przyczyn prawnych lub organizacyjnych. 

  4. Informacja o zmianie Polityki Prywatności:

  1. Klientom posiadającym Konto, zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej Klienta, podany przez niego podczas Rejestracji, co najmniej na 14 kolejnych dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Polityce Prywatności;

  2. zostanie opublikowana na Stronie Internetowej pod adresem https://folia-ochronna.pl/content/3-polityka-prywatnosci przez okres co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Polityce Prywatności.

  1. Zmiany Polityki Prywatności wchodzą w życie w terminie podanym w treści zmienionej Polityki Prywatności, nie wcześniej jednak niż po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu wprowadzenia zmiany Polityki Prywatności.

  2. Zmieniona Polityka Prywatności będzie wiązała Klienta, który posiada Konto, o ile – w przypadku braku akceptacji zmian – Klient nie złoży oświadczenia o braku akceptacji zmian Polityki Prywatności, co jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy o Świadczenie Usługi Konta zgodnie z postanowieniami, o których mowa w § 10 ust. 12b Regulaminu.

  3. W sprawach nieuregulowanych w Polityce Prywatności mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego i unijnego, w szczególności uregulowane w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz RODO.

  4. Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 31.07.2024 i obowiązuje do Umów zawartych od tego dnia.

Poprzednie wersje Polityki prywatności dostępne są poniżej: